دانلود مقاله.پایان نامه.گزارش کار.کارآموزی.جزوه.کتاب
خط آزاد فسا
برچسب

هیدرولوژی آبهای زیرزمینی تبخیر و تعرق پتانسیل

 

هیدرولوژی آبهای زیرزمینی تبخیر و تعرق پتانسیل

چکیده: در هیدرولوژی به جای تبخیر- تعرق واقعی توان تبخیر- تعرق منطقه را تخمین می زنند که آن را تبخیر- تعرق پتانسیل می گویند . روش های غیر مستقیم و متعددی برای این منظور پیش بینی شده است که معادله های تجربی تخمین تیخیر- تعرق پتانسیل(PET) از جمله آنهاست . در هیدرولوژی برای محاسبه تبخیر- تعرق پتانسیل چند روش عمده مورد استفاده قرار می گیردکه در این فایل به شرح آن پرداخته می شود.

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 9

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





ارسال توسط زهرا
برچسب

برآورد قابلیت انتقال با استفاده از مقاومت ویژه

 

پروژه درس هیدرولیک - برآورد قابلیت انتقال با استفاده از مقاومت ویژه

چکیده: یکی از مهمترین این پارامترها، ضریب هدایت هیدرولیکی است که با مشخص بودن ضخامت آبخوان و ضریب قابلیت انتقال بدست می آید. بهترین و دقیق ترین روش برای اندازه گیری ضریب قابلیت انتقال آزمایش های پمپاژ می باشد. از آنجایی که تعداد چاه های مناسب جهت آزمایش پمپاژ در یک دشت وسیع محدود بوده و عملیات حفر و پمپاژ چاههای اکتشافی نیز پرهزینه و مشکل است و از طرف دیگر رسوبات آبخوان دارای تنوع زیاد بوده و ضخامت آبخوان در جاهای مختلف ، متفاوت است ، بنابراین نتایج حاصل از آزمایش پمپاژ را نمی توان به کل دشت تعمیم داد. بدین منظور سعی شده است در ابتدا به دلیل محدود بودن آزمایشات پمپاژ، بااستفاده از داده های ظرفیت ویژه Tدر نقاطی از سفره که به ویژه در آن قسمت ها آزمایش پمپاژی انجام نشده است ، محاسبه گردد تا در نهایت با استفاده از نقشه های RT,EC ونتایج حاصل از آزمایشات پمپاژ و داده های ظرفیت ویژه ،بتوان همبستگی بیشتری بین T,RT ایجاد کردتا از این طریق T به تمام نقاط سفره بسط داده شود.

فهرست:

  • مقدمه
  • روش کار
  • تعیین مقاومت ویژه الکتریکی نمونه های آب   
  • بسط ضریب قابلیت انتقال توسطRT
  • 1-تهیه نقشهRTوEC
  • 2-انطباق این دو نقشه و اصلاح اثر شوری
  •  3-ایجاد رابطه همبستگی بین RTاصلاح شده و Tحاصل از آزمایشات پمپاژ وظرفیت ویژه
  • 4-بسط ضریب  قابلیت انتقال به تمام نقاط آبخوان
  • تعیین ضریب آبگذری(K)
  • تخمین ضریب ذخیره(S)کل سفره با استفاده از Tسفره
  • نتیجه گیری
  • منابع

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 13

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





تاریخ: برچسب:پروژه برآورد قابلیت انتقال با استفاده از مقاومت ویژه,پروژه,برآورد قابلیت انتقال با استفاده از مقاومت ویژه,پروژه درس هیدرولیک - برآورد قابلیت انتقال با استفاده از مقاومت ویژه,پروژه درس هیدرولیک,پروژه درس,هیدرولیک,پروژه,درس هیدرولیک, پارامتر,ضریب هدایت هیدرولیکی, آبخوان, ضریب قابلیت انتقال,اندازه گیری ضریب قابلیت انتقال آزمایش های پمپاژ, آزمایش های پمپاژ,چاه, دشت,عملیات حفر و پمپاژ چاههای اکتشافی,عملیات حفر چاههای اکتشافی,عملیات پمپاژ چاههای اکتشافی, رسوبات آبخوان,آزمایشات پمپاژ,ظرفیت ویژه T,سفره,مقاومت ویژه الکتریکی,مقاومت ویژه الکتریکی آب,بسط ضریب قابلیت انتقال توسط RT,تهیه نقشه RT,تهیه نقشه EC,انطباق دو نقشه,اصلاح اثر شوری, رابطه همبستگی بین RT اصلاح شده و T حاصل از آزمایشات پمپاژ و ظرفیت ویژه,بسط ضریب قابلیت انتقال به تمام نقاط آبخوان,تعیین ضریب آبگذری,تخمین ضریب ذخیره(S)کل سفره با استفاده از Tسفره,تخمین ضریب ذخیره کل سفره با استفاده از Tسفره,اندازه گیری ضریب قابلیت انتقال آب ,اندازه گیری ضریب قابلیت انتقال آب با آزمایش های پمپاژ,,
ارسال توسط زهرا
برچسب

مقدمه ای بر زمین شناسی صحرایی

 

مقدمه ای بر زمین شناسی صحرایی

چکیده: برای زمین شناسان صحرا محلی است كه نمی توان در آنجا سنگها و خاكها را در محل اصلی خود مشاهده نمود و زمین شناسی روی زمین روشهایی را كه برای برسی و تفسیر ساختمانها و مواد در محل رخنمون ها مورد استفاده قرار می گیرد در بر دارد. مطالعات روی زمین نخستین وسایل كسب معلومات زمین شناسی است . بعضی از این مطالعات ممكن است تا حد مشاهده یك رخنمون یا محل حفر معدن سرباز , تهیه یادداشت ها  و ترسیم هایی از روابط بین بعضی سنگها و گرد آوری مجموعه ای از نمونه های ساده باشد . برخی مطالعات دیگر نیاز به هفته ها و ماه ها تهیه نقشه های زمین شناسی ,نمونه برداری سیستماتیك و تلفیق دقیق محاسبات و اندازه گیری های صحرایی و آزمایشگاهی دارد. تهیه نقشه زمین شناسی برای بسیاری از مطالعات روی زمین به قدری لازم است كه گاهی مترادف با زمین شناسی روی زمین به كار می رود . نقشه ها برای سنجش ابعاد سنگها , پیاده كردن اندازه های ساختمانی و ارتباط دادن بسیاری انواع دانسته ها مورد استفاده قرار می گیرد و غالب اوقات تفسیر عوارضی را كه مطالعه آنها در بیرون زدگی های منفرد مقدور نیست ,امكان پذیر می سازد . مثلا وجود بسیاری از چین ها و گسل ها را فقط با تهیه نقشه زمین شناسی می توان باز یافت و حتی اگر رخنمون آنها امكان پذیر باشد باز برای شناخت آنها در منطقه وسیع باید نقشه تهیه كرد .نقشه های زمین شناسی برای تهیه اشكال مهمی چون مقاطع عرضی (برشهای قائم) نیز به كار می رود . نقشه ها و مقاطع بر روی هم مناسب تر ین وسیله برای ارائه اطلاعات زیادی به اشخاص دیگر می باشد . گر چه تهیه نقشه ممكن است برای یك مطالعه صحرایی لازم باشد ولی اساس كار را مشاهداتی تشكیل می دهد كه در محل رخنمون ها انجام می گیرد . سنگها را قبل از اینكه روی نقشه بیاوریم باید شناخت . بعلاوه بسیاری از بستگی های ژنتیكی  را فقط پس از برسی دقیق بیرون زدگی ها می توان دریافت . تهیه نقشه به هیچ وجه نمی تواند جانشین این مشاهدات قاطع شود.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 70

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





ارسال توسط زهرا
برچسب

گمانه و روشهای حفاری آن

 

گمانه و روشهای حفاری آن

چکیده: به منظور آگاهی از شرایط زمین شناسی و ژئوتکنیکی اعماق بیشتر زمین ، معمولا گمانه‌هایی حفر می‌شود. حفاری گمانه‌ها به صورتهای مختلف انجام می‌شود. در روش حفاری ضربه‌ای پیشروی توسط ضربات پی در پی به سر مته تیغه‌ای شکل انجام می‌شود و مدار کنده شده و خرد شده هر چند مدت یکبار بوسیله ابزار مخصوصی به نام گل کش از چاه خارج می‌شود. حفاری ضربه‌ای بیشتر در آبرفتها و رسوبات ناپیوسته ، مخصوصا اکتشاف زیر زمینی بکار می‌روند. نمونه‌هایی که به این ترتیب بدست می‌آید، کاملا دست خورده است.

فهرست:

  • وسایل حفر گمانه
  • ماشین حفاری
  • لوله‌های جدار چاه
  • لوله‌های حفاری
  • سرمته‌های حفاری
  • روش حفر گمانه
  • انتخاب وسایل
  • فاصله بین گمانه‌ها
  • عمق گمانه
  • جهت یابی گمانه
  • انواع روشها و تکنیکهای حفاری
  • حفاری شوئیدنی (Wash boring)
  • مته دورانی (Rotary drill))
  • اوگر مارپیچی ممتد
  • اوگر میان تهی
  • اوگرهای با قطر زیاد
  • حفاری ضربه‌ای
  • مته چکشی
  • مته ضربه‌ای بادی
  • روش توربینی
  • حفر گمانه
  • اجزا دستگاه حفاری
  • مشخصات گل حفاری
  • نکاتی دیگر درباره حفاری
  • چاه پیمایی و تاریخچه آن
  • نمودارهای عملیات حفاری
  • نمودارگیری در چاههای بدون لوله جداری(باز)
  • تفسیر نمودارهای چاه پیمایی
  • مفاهیم بنیادی مورد استفاده در ارزیابی نمودارها
  • نمودارهای چاه پیمایی
  • منابع

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 37

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





ارسال توسط زهرا
برچسب

نقش آموزش در تربیت کودک از نظر اسلام

 

نقش آموزش در تربیت کودک از نظر اسلام

چکیده: تربیت فرزند به معنای دقیق کلمه با چگونگی اندیشه ازدواج ، معیارهای انتخاب همسر ، توجه به شرایط زیستی – روانی و آمادگی های ذهنی زوجین به هنگام تشکیل نطفه آغاز شده ، با انعقاد نطفه و آغاز حیات درون رحمی ادامه می یابد . به همین دلیل بعضی از حکما معتقدند تربیت حداقل بیست سال قبل از تولد شروع می شود . کودک در ابتدای آفرینش هنوز شکل نگرفته و برای هر یک از سعادت و شقاوت آمادگی دارد ؛ سعادت و شقاوت آینده هر فردی ، به کیفیت پرورش او بستگی دارد و این کار بزرگ بر عهده پدر مادر نهاده شده است . پایه های نخستین رشد شخصیت در سالها اولیه زندگی کودک ، در کانون خانواده نهاده می شود ، آداب تربیتی که از نظر اسلام به هنگام تولد کودک توصیه شده ، برای ارزشمندی بزرگ داشت شخصیت کودک از جهات مختلف حائزاهمیت است . خداوند متعال تولد کودک را شاهکار خلقت دانسته و بر خالق بهترین مخلوقات تبریک می گوید . نکته مهم این که دستورهای تربیتی و قوانین صد در صد کلی ای نیست که در همه جا وبرای هر کس قابل عمل باشد . بلکه هم کودکی از لحاظ ساختمانی جسمانی و قوای عقلانی و شرایط محیط او مناسب باشد . پدر و مادر که احساس مسئولیت می کنند و به تربیت فرزندان خویش علاقه مند هستند باید ازنزاع و کشمکشهای داخلی جداً پرهیز کنند . کودک در مرحله اول مقلد کامل است سیادت و سروری داردی در مرحله دوم باید از پدر مادر اطاعت کند و در مرحله سوم باید با مشکلات و مسایل مربوط به خود را به دوش بکشد . رشد جسمانی و سلامت عمومی کودک مقدمه لازمی برای رشد و شکوفایی دیگر ابعاد وجودی اوست آسیب پذیری کودک خردسال در برابر عفونتها و آلودگی ها بیش از دیگران است ، لذا رعایت اصول بهداشتی و توجه به تغذیه مناسب ، مقوی و متنوع در تامین و حفظ سلامتی عمومی کودک از ضرورتهای اولیه به شمار می رود .

فهرست:

  • چکیده
  • فصل اول : کلیات
  • مقدمه
  • بیان مساله
  • ضرورت تحقیق
  • پیشنه موضوع مساله
  • اهمیت تحقیق
  • سوالات اصلی و فرعی
  • فرضیه های تحقیق
  • روش تحقیق
  • فصل دوم : درون فرزندان آوری
  • گفتاریکم : دوران بارداری
  • گفتاردوم : مسئوولیت پدر و مادر
  • گفتارسوم : آگاهی و همکاری
  • گفتارچهارم : تربیت عملی
  • گفتار پنجم : پرهیز از اختلافات خانوادگی
  • فصل سوم :تکوین شخصیت کودک
  • گفتاریکم :
  • گفتار دوم : تولد کودک ، دوران اولیه رشد در خانواده
  • گفتارسوم : رشد کودک
  • گفتار چهارم : تکوین شخصیت کودک
  • فصل چهارم : مراحل تربیت کودک
  • گفتاریکم : مراحل تربیت
  • گفتاردوم : مرحله اول کودکی
  • گفتارسوم : مرحله دوم اطاعت
  • گفتارچهارم : مرحله سوم وزارت
  • نتیجه کاربردی
  • فهرست منابع

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 53

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





ارسال توسط زهرا
برچسب

معماری ایران به قلم 33 پژوهشگر ایرانی

 

پرو‍ژه و پایان نامه رشته معماری و مرمت با موضوع معماری ایران به قلم 33 پژوهشگر ایرانی

پایان نامه رشته معماری با موضوع معماری ایران به قلم 33 پژوهشگرایرانی برای دانشجویان كارشناسی و ارشد. چكیده كوچكی از موضوع: ( نظری اجمالی به معماری ایران درعهد اسلام) « معماری ایران در طی تاریخ طولانی خود دارای ویژگی، اصالت، طرح و سادگی، توأم با آرایش بر مایه بوه است» با این برداشت آرتورپوپ- مستشرق و ایران شناس نامی آمریكا به فرهنگ معماری ایران ردی می آورد. او می گوید: (اصالت اشكال زندگی ایران بدین گونه نمایان می شود كه در ابنیه مسكونی از خودنمای و برون آرایی به در بوده است) با این یقین معماری را به عنوان یكی از پربارترین شاخه های تنومند فرهنگ و هنر ایرانی معرفی می كمند. هنر در ایران به قدمت تارخیاتس و معماری از كهن تریهنرهاست.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 157

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





ارسال توسط زهرا
برچسب
ارسال توسط زهرا
برچسب

طرح پیشنهادی اکتشاف مقدماتی کانسار نمک سطوه

 

نمونه ای از طرح پیشنهادی اکتشاف مقدماتی کانسار نمک سطوه

کلرور سديم يا نمك طعام با نام معدني هاليت Halite و فرمول شيميايي NaCl از كاني‌هاي طبيعي گروه هاليدها مي‌باشد.کلرور سديم به صورت بلور در طبيعت يافت شده و به رنگ سفيد يا بي‌رنگ، گاهي به دليل وجود ناخالصي به رنگ‌هاي زرد، قرمز و آبي، عدد اتمي آن 42، وزن مخصوص آن 165/2 گرم بر سانتي‌متر مكعب، سختي آن 5/2 در مقياس موس، جلاي شفاف تا نيمه شفاف، سيستم تبلوركوبيك، وزن مولكولي454/58، نقطه جوش 1465 درجه سانتي گراد و نقطه ذوب 806 درجه سانتي گراد دارد.

فهرست:

  • کلیات
  • مشخصات نمک  
  • کانیهای نمک
  • مصارف عمده نمک
  • تصفیه آب  
  • حفاری آبی
  • تصفیه چرم
  • تصفیه هوا
  • نمك تبخیری Aquaculture  
  • ذخیره هیدروكربنی  
  • خواص پزشكی و داروسازی
  • هیدروكسید سدیم  
  • سولفات سدیم  
  • كلرات سدیم  
  • سدیم فلزی
  • انواع نمك مصرفی
  • استانداردها
  • مصرف نمک در ایران
  • فصل دوم
  • بررسیهای اقتصادی نمک
  • قیمت داخلی نمک
  • ارزش افزوده
  • ارزش سرمایه گذاری
  • قیمت جهانی نمک
  • میانگین قیمت نمك در تجارت جهانی
  • صادرات نمک در ایران
  • ذخایر عمده نمک در جهان
  • فصل سوم
  • زمین شناسی
  • شرایط تشکیل و ژنز نمک
  • زمین شناسی و پراکندگی نمک در ایران  
  • ذخایر و پتانسیلهای عمده نمک در ایران
  • ذخایر نمك آبی
  • ذخایر نمك سنگی
  • زمین شناسی منطقه
  • فصل چهارم
  • مشخصات محدوده
  • موقعیت جغرافیایی محدوده
  • کروکی محدوده
  • راههای دسترسی به محدوده
  • فصل پنجم
  • اکتشافات
  • اکتشاف نمک
  • آبهای زیرزمینی  
  • روباره ( Over burden )  
  • سنگهای همراه نمک  
  • سیستم گسلها
  • تغییر رخساره ها ( تغییرات جانبی نمک )
  • حالت و موقعیت لایه های نمکی
  • ترکیب شیمیایی
  • طرح پیشنهادی اکتشاف
  • مرحله اول  
  • مرحله دوم
  • توضیحی پیرامون بعضی فعالیتهای اکتشافی  
  • جدول زمانبندی عملیات اکتشافی
  • مرحله اول
  • مرحله دوم
  • جدول هزینه های کارهای اکتشافی
  • مرحله اول
  • مرحله دوم
  • ختم کلام

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 58

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 





تاریخ: برچسب:طرح پیشنهادی اکتشاف مقدماتی کانسار نمک سطوه,طرح پیشنهادی,اکتشاف مقدماتی کانسار نمک سطوه,طرح,اکتشاف,کانسار نمک سطوه,کانسار نمک,کانسار,نمک,نمک سطوه,کلرور سديم,کلرید سديمنمك طعام,NACL,نام معدني,هاليت, Halite, نمك طعام با نام معدني هاليت,فرمول شيميايي NaCl,فرمول شيميايي نمك طعام,فرمول شيميايي کلرور سديم, كاني‌,هاليدها ,كاني‌هاي طبيعي, بلور, بلور کلرور سديم, بلور نمك طعام, بلور NaCl,رنگ سفيد,زرد, قرمز , آبي,عدد اتمي 42,عدد اتمي کلرور سديم,عدد اتمي نمك طعام,عدد اتمي NaCl,سختي,جلاي شفاف,سيستم تبلوركوبيك,سيستم,تبلوركوبيك,تبلور,سيستم,نقطه جوش,وزن مولكولي,نقطه ذوب,کانیهای نمک,تصفیه آب,حفاری آبی ,تصفیه چرم,تصفیه هوا,نمك تبخیری, Aquaculture,هیدروكربن,خواص پزشكی,خواص داروسازی,هیدروكسید سدیم,سولفات سدیم ,كلرات سدیم,سدیم فلزی,نمك مصرفی,خواص پزشكی نمك,زمین شناسی,نمك آبی, ژنز نمک,پتانسیل,ذخایر نمك سنگی,روباره,Over burden,آبهای زیرزمینی,اکتشاف نمک,رخساره,گسل,ترکیب شیمیایی,ترکیب شیمیایی نمک,,
ارسال توسط زهرا
برچسب

تاثیر مدیریت زمان بر اضطراب دانش آموزان مقطع دبیرستان

 

پایان نامه رشته روانشناسی وعلوم تربیتی با موضوع تاثیر مدیریت زمان بر اضطراب دانش آموزان مقطع دبیرستان از ديدگاه دانش آموزان

چکیده: «ترس با ناامیدی و شرم با محرومیت همراه است و فزستها چون ابرها می گذرند پس فرصتهای نیك را غنیمت شمرید.» (امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حكمت 21 از نهج البلاغه) همه ما ضرب المثل «وقت طلاست» را بارها شنیده و بازگو كرده ایم . آیا واقعاً برای ما طلا با ارزش تر است یا زمان؟ كدامیك باز یافتنی و قابل كنترل است؟ هركسی در شبانه روز، بیست و چهار ساعت یا یك هزار و چهارصد و چهل دقیقه در اختیار دارد چطور می شود كه برخی از افراد به خوبی از زمان خود استفاده می كنند و بعضی می گویند وقت ندارم یا وقت كم می آورم؟ بدیهی است كه زمان پدیده ای است لغزنده ، فرّ‍‌‌ار و غیر محسوس و ناپایدار . زمان سرمایه ای بی شكل و بی وزن است كه باید آن را حس كرد و به دام انداخت (به پژوه ، 1381،ص 16). هانری لوفور ، فیلسوف و جامعه شناس فرانسوی ، از مفهوم زمان استفاده كرد ، افكار و رفتار انسانها را در چهارچوب زمان های آنها می بیند. مفهوم زمان بر اساس اندیشه لوفور وجودجو و فضایی است كه پیرامون هر انسانی در موقعیت های مشخص وجود دارد و بنابر این زمان «زندگی روزمره : بطور عینی ، توسط كنشها و اعمال غیر رؤیت است(به نقل از منادی،1384 ). در واقع آنچه از مفهوم زمان درك می كنیم ادراك ما از تغییراتی است كه در هر لحظه در پیرامون ما اتفاق می افتد و اگر این ادراك مختل شود مفهوم زمان نیز تحت تأثیر آن حالتی مسخ شده خواهد یافت.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 44

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





ارسال توسط زهرا
برچسب

پايان نامه جرائم خاص عليه بورس

 

پايان نامه جرائم خاص عليه بورس

پایان نامه دوره كارشناسی ارشد رشته حقوق با موضوع پایان نامه جرائم خاص علیه بورس در 122 صفحه كامل همراه با كلیه منابع مورد استفاده اعم از مقالات و كتب و پایان نامه های دیگر. دارای تقسیم بندی بر اساس فصول و بخش ...

چکیده:

لازم است قبل از پرداختن به بحث اصلی ، مطالبی به منظور ایجاد یک چارچوب ذهنی مطلوب از موضوع ، در قالب های زیر بیان گردد :

  • الف ) طرح بحث و تبیین جایگاه موضوع
  • ب )  اهمیت موضوع و چرائی انتخاب آن
  • ج )  پرسش های تحقیق
  • د )  فرضیه های تحقیق
  • ه  ) روش تحقیق و موانع آن
  • و ) پلان کلی و بیان منطق آن

       زندگی انسان همواره با یک سلسله احتیاجات و نیازمندی ها همراه بوده است . از ابتدای خلقت بشر چه زمانی که در غارها و جنگلها به تنهائی زندگی می کرده و احتیاجات اولیه خود راکه عبارت از خوراک و پوشاک می باشد ، همواره از میوه درختان و پوست حیوانات تأمین می نموده است و چه امروزه که تعداد نیازمندی های او از شماره خارج است موضوعاتی چون مسائل اقتصادی ، اجتماعی و . . . وجود داشته است ، منتهی تشکیل زندگی اجتماعی و تراکم جمعیت در نقاط مختلف جهان و ارتباط آن بوسیله اختراعات واکتشافات جدید و تضاد منافع فردی و اجتماعی آنها به اهمیت این مسائل افزوده    است .   رشد و گسترش جوامع انسانی اثر دیگری نیز به همراه داشته و آن درهم آمیختگی شاخه های مختلف علومی است كه اساس تمدن بشر امروزی را تشكیل می دهد. این امر در چند دهه اخیر با چنان سرعتی روی داده است كه دیگر نمی توان حدود و ثغور هر علم را به روشنی مشخص كرد. از نتایج این تعامل و آمیزش به وجود آمدن اصطلاحات نو و جدید در قلمرو هر دانش است.

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 122

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





ارسال توسط زهرا
برچسب
ارسال توسط زهرا
برچسب
ارسال توسط زهرا
برچسب

مطالعه ای در مورد عدم مسؤولیت کیفری بیماران روانی

 

مطالعه ای در مورد عدم مسؤولیت کیفری بیماران روانی

چکیده: هشت کشور اروپایی در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفته اند: فرانسه، آلمان، انگلستان، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا، هلند و سوئد. در هرکدام از کشورها، نکات زیر مورد توجه قرار گرفت:   - در چه شرایطی حقوق جزا، عدم مسؤولیت کیفری افراد مبتلا به اختلالات روانی را به رسمیت می شناسد؛   - چه اقداماتی قابل اجرا بر روی چنین مجرمینی است.   این مطالعه در نهایت بیان می دارد که :   (1) به استثنای سوئد، در همه کشورهای مورد مطالعه، اختلال روانی از موجبات عدم مسؤولیت کیفری است.سوئد، مقررات مربوط به عدم مسؤولیت کیفری بیماران روانی را از قانون مجازات مصوب 1962 خود حذف کرده است. در واقع، اختلالات روانی از کیفیات مخففه جرم به حساب آمده که می تواند مجرم را از تحمل مجازات تعیین شده برای جرم برهاند.   عدم مسؤولیت کیفری این بیماران در قوانین مجازات فرانسه، آلمان، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و هلند به رسمیت شناخته شده است. در انگلستان نیز، بر اساس متون مختلفی که نحوه دادرسی قابل اجرا بر روی بیماران روانی را تعیین می کند، اختلالات روانی می تواند ابزاری جهت دفاع قلمداد شده و مانع تحقق مسؤولیت کیفری متهم گردد. بر اساس اصول دادرسی انگلستان که در اواسط قرن نوزدهم میلادی تدوین شده، وضعیت روانی مجرم می تواند در حین دفاع مورد استناد قرار گیرد.   (2) در تمام نظامهای مورد مطالعه، «قاضی» در مورد اقدامات قابل اجرا بر روی مجرمین دچار بیماریهای روانی تصمیم گیری می نماید. این مساله در سوئد هم وجود دارد: با وجود مسوولیت کیفری، افراد دچار اختلالات روانی،همانند سایر مجرمین، مورد مجازات تعیین شده توسط «قاضی» قرار می گیرند. معهذا، قاضی سوئدی حق ندارد که این افراد را به مجازات زندان محکوم نماید.  

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 37

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 





تاریخ: برچسب:مطالعه ای در مورد عدم مسؤولیت کیفری بیماران روانی,مطالعه در مورد عدم مسؤولیت کیفری بیماران روانی,عدم مسؤولیت کیفری بیماران روانی, مسؤولیت کیفری بیماران روانی, کیفر بیماران روانی,کشور اروپایی, فرانسه,آلمان,انگلستان,دانمارک,اسپانیا, ایتالیا, هلند,سوئد,حقوق جزا,افراد مبتلا به اختلالات روانی,عدم مسؤولیت کیفری افراد مبتلا به اختلالات روانی,اختلالات روانی,بیماران روانی,بیمار روانی,قانون مجازات مصوب 1962,قانون مجازات,قانون مجازات بیماران روانی,کیفیات مخففه جرم,کیفیات مخففه,جرم,مجرم, قوانین مجازات فرانسه,قوانین مجازات آلمان,قوانین مجازات دانمارک,قوانین مجازات اسپانیا,قوانین مجازات ایتالیا,قوانین مجازات هلند,قوانین مجازات سوئد,نحوه دادرسی,نحوه دادرسی بیماران روانی,دفاع,قلمداد,تحقق مسؤولیت کیفری,اصول دادرسی انگلستان,قرن نوزدهم میلادی,وضعیت روانی مجرم,نظام,قاضی,مجرمین دچار بیماریهای روانی,قاضی سوئدی,مجازات زندان,,
ارسال توسط زهرا
برچسب
ارسال توسط زهرا
برچسب

شناسایی عوامل شخصیتی و اجتماعی در اضطراب دانش آموزان

 

پایان نامه کارشناسی ارشد و کارشناسی علوم تربیتی و روانشناسی با موضوع شناسایی عوامل شخصیتی و اجتماعی در اضطراب دانش آموزان

چکیده: اضطراب ممکن است در پاسخ به آنچه که موجب تهدید «اعتماد بنفس» می شود و یا از پیدایش موقعیتی که شخص در آن وضعیت از انجام کاری که خارج از حدود توانایی اوست احساس فشار می کند بوجود آید. زمینه های مساعد و آمادگی برای ابتلا به ممکن است تحت تأثیر مسایل ارثی باشد، تا جایی که ممکن است در برخی از مواقع، نشانه های بحران شخصیت قبل از بروز خود اختلال شروع شده باشد (فرجاد، 1374، ص 185). اضطراب نقش عمده ای را در آسیب شناسی روانی، رشد طبیعی رفتارهای فردی و اجتماعی، در تمام سنین عمر بازی می کنند، در موقعیت، فردی که اضطراب دارد، هر گونه محرک های استرس آور، رفتار او را دچار اختلال می نماید (لبیبی رانکوهی، 1378، ص 105). این مقاله شناسایی عوامل شخصیتی و اجتماعی دانش آموزان دختر و پسر دوره دبیرستان شهرستان میاندوآب را از دیدگاه دبیران مورد مطالعه قرار داده و هدف آن تعییین میزان تأثیر هر یک از مؤلفه های شخصیتی، خانوادگی، اجتماعی را در ایجاد اضطراب است. به مین منظور جامعه آماری 354 نفر دبیران 186 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده است. بخشی از نتایج به دست آمده حاکی از آن است که همه عوامل شخصیتی، خانوادگی، اجتماعی در ایجاد اضطراب دانش آموزان نقش معنی داری دارند. همچنین اضطراب دانش آموزان دختر نسبتت به پسر بیشتر است و میزان اضطراب دانش آموزان هنرستانی از دانش آموزان دبیرستانی به طور معنی داری بیشتر است.

فهرست:

  • فصل اول
  • چکیده
  • مقدمه
  • بیان مسئله تحقیق
  • ضرورت و اهمیت تحقیق
  • فرضیات تحقیق
  • تعاریف
  • فصل دوم
  • سابقه تحقیق
  • پیشینه تحقیق
  • فصل سوم و چهارم
  • متغیرهای مورد بررسی
  • روش تحقیق
  • جامعه آماری
  • نمونه آماری مورد پژوهش
  • ابزار پژوهش
  • روش تجزیه وتحلیل آماری
  • فصل پنجم و ششم
  • پیشنهادها
  • خلاصه و نتیجه گیری
  • ضمائم
  • فهرست منابع

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 28

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





ارسال توسط زهرا
برچسب
ارسال توسط زهرا
برچسب

نقش معاونان و مدیران در پیشرفت تحصیلی

 

پایان نامه رشته های علوم تربیتی و روانشناسی با موضوع نقش معاونان و مدیران در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دخترانه دوره ابتدائی شهرستان میاندوآب

پروژه پایانی با موضوع نقش معاونان و مدیران در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دخترانه دوره ابتدائی شهرستان میاندوآب قابل ارائه در مقطع کارشناسی رشته های روان شناسی و علوم تربیتی در 5 فصل به همراه با تجزیه و تحلیل اطلاعات

چکیده: مساله تربیت مساله حیات وسرنوشت ورود ، ملت وجامعه است . تربیت در آغاز برعهده والدین بوده وآنها بودند که امر هدایت وجریان رشد کودک را زیر نظر داشته و به سرپرستی او همت می گماشتند  بعدها دیده شد که برخی از خانواده ها امر تربیت فرزند را بعهده اشخاص موسسات وپرورشگاهها سپرده و یا لااقل با همکاری آنها به تربیت کودک می پرداختند . تربیت به معنای عام امری است مقبول و مورد نظر همه اولیاء ومعاونان و مدیران  است بنای کلی حیات خانواده بر این امر استوار است که فرزندان از تربیتی نیکو برخوردار گردند برای وصول به چنین مقصدی همه پدران ومادران و هم تمام مسولان دولت دست اندرکارند و با تهیه وسایل و امکانات و بکارگیری شیوه ها و روشها سعی دارند این هدف را عملی کنند آیا انجمن موجب پیشرفت درسی و تحصیلی دانش آموزان خواهد شد . آیا انجمن در چگونگی رفتار دانش آموزان تاثیر خواهد داشت آیا انجمن باعث کاهش مشکلات تحصیلی دانش آموزان خواهد شد آیا واقعا لازم است که انجمن اولیا و معاونان و مدیران  تشکیل شود در دنیای امروز تربیت را نوعی سرمایه گذاری قلمداد کرده ومدرسه را به عنوان یک کارگاه صنعتی تلقی می کنند تصورشان این است که مواد خام ( کودکان ناآگاه ) را به این کارگاه تحویل داده و مواد پرورده (افراد آگاه ، ماهر ، متخصص) تحویل گیرند .

فهرست:

  • پیشگفتار
  • فصل اولطرح تحقیق
  • موضوع تحقیق
  • تاریخچه
  • بیان مساله
  • اهداف کلی
  • اهداف جزئی
  • فرضیات
  • روش تحقیق
  • اهداف آنی
  • اهداف غایی
  • بیان محدودیت های تحقیق
  • تعریف مفاهیم و واژه ها
  • فصل دوم(متدلوژی)
  • سابقه تحقیق
  • مشکلات در خانواده
  • مشکلات مدرسه
  • در برخودردها و روابط
  • کمبود محبت
  • افراط در محبت
  • وابستگی های شدید
  • حسادت ها
  • ترس و اضطراب
  • عدم تعادل عاطفی
  • علل اقتصادی
  • علل فرهنگی
  • فصل سوم(روش تحقیق)
  • روش تحقیق
  • جامعه آماری
  • ابزار گردآوری داده ها
  • روش های تحلیل داده ها
  • فصل چهارم(یافته ها و تجزیه و تحلیل داده ها)
  • فصل پنجم(نتایج و پیشنهادات و پیوست ها و ضمائم)
  • نتایج
  • پیشنهادات
  • منابع ومآخذ
  • پیوست ها و ضمائم

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 60

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


 







ارسال توسط زهرا
برچسب

بررسی نقش تغذیه سالم در مدارس

 

پایان نامه رشته های علوم تربیتی و روانشناسی با موضوع بررسی نقش تغذیه سالم در مدارس در میزان یادگیری کودکان در مقطه ابتدایی شهرستان میاندوآب

پروژه پایانی رشته های علوم تربیتی و روان ناسی با موضوع بررسی نقش تغذیه سالم در مدارس در میزان یادگیری کودکان در مقطه ابتدایی شهرستان میاندوآب دارای 5 فصل و فصل تجزیه و تحلیل اطلاعات همراه با پرسش نامه

چکیده: بطور مسلم بزرگترین آرزوی هر مادر و پدری آن است که کودکانشان هم از رشد طبیعی برخوردار بوده ، هم سالم شاداب باشند و هم از گزند بیماری در امان بمانند. این آرزویی کاملاً طبیعی و منطقی است. بویژه آن که کودکان ، گروهی از افراد جامعه را تشکیل می دهند که به دلایل زیر تغذیه شان از اهمیت ویژهای برخوردار است ؛ ـ کودکان چون در هر مرحله رشد سریع هستند . نیازهای تغذیه ای شان اهمیت خاصی دارد و هر نوع اختلالی در تغذیه ی آنان پیش آید . می توان مواجب وارد آمدن لطمات شدیدی به رشد آنان شود. ـ برخی از عوارض که بعلت تغذیه غلط در سلامت کودکان ایجاد می شود . چنانچه بسرعت درمان نگردد . جبران ناپذیربوده و ممکن است تا آخر عمر گریبان گیر آنان شود ـ کودکان حساس ترین و آسیب  پذیرتر از بزرگسالان هستند و کمبود و اختلا لات تغذیه ای موجب کاهش قدرت ایمنی آنان می شود. هم چنین آنها را رنجور ، بیمار و ناتوان خواهد ساخت . ـ کودکان در مرحله یادگیری سریع هستند و تغذیه نا کافی و نا مناسب می تواند قدرت یادگیری و حافظه ای آنان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و این امر می تواند در آینده نیروی فعال جامعه را فلج کرده و زیان های عظیم و جبران ناپذیری به سلامت جامعه وارد سازد. بنا براین با توجه به اهمیت خاص سلامت کودکان و جایگاه مهمی که این گروه در خانواده و جامعه دارند ، لازم است به تغذیه آنان توجه کافی مبذول شود.

فهرست:

  • فصل اوّل:کلیات طرح تحقیق
  • 1ـ1 بیان مسئله یا مشکل
  • 2ـ1 بیان ضرورت و اهمیت مسأله
  • 3ـ1 اهداف پژوهشی تحقیق
  • 2ـ3ـ1 اهداف جزئی
  • 4ـ1 متغیرهای تحقیق
  • 5ـ1 جامعه آماری
  • 6ـ1 نمونه آماری
  • 7ـ1 ابزار جمع آوری اطلاعات
  • 8ـ1 تعاریف عملیاتی مفاهیمو اصطلاحات
  • 9ـ1 فرضیه های تحقیق
  • 1ـ9ـ1 فرضیه های پزوهشی
  • 2ـ9ـ1 فرضیه های آماری
  • 10ـ1 بیان محدودیتهای تحقیق
  • فصل دوّم :تاریخچه تحقیق
  • 2ـ1 تغذیه وسلامت کودکان
  • 2ـ2 برای فرزندانتان الگو و نمونه باشید
  • 3ـ2 جدول اندازه وعده غذایی پیشنهاد شده برای کودکان
  • فصل سوّم : روش تحقیق
  • 1ـ3 روش تحقیق
  • 2ـ3 جامعه مورد مطالعه
  • 3ـ3 نمونه گیری آماری
  • 4ـ3 ابزار جمع آوری اطلاعات
  • 5ـ3 روش آمار بکار گرفته شده
  • 6ـ3 شیر ، غذایی پر ارزش
  • 7ـ3 فواید شیر در سلامت انسان
  • 8ـ3 جدول مربوط به ارزش غذایی شیر
  • 9ـ3 تغذیه مناسب برای افزایش قدرت مغز و تفکر
  • 10ـ3 مشکلات تغذیه ای
  • 11ـ3 نمودار مربوط به هرم تغذیه
  • 12ـ3 نقش خانواده در عادات تغذیه ای سالم
  • فصل چهارم و پنجم : یافته ها و تجزیه و تحلیل یافته ها
  • 1ـ4 تجزیه و تحلیل و سؤالات پاسخ داده شده
  • فصل ششم : بیان نتایج و پیشنهادهای تحقیق
  • 1ـ6 نتایج تحقیق
  • 2ـ6 پیشنهادات تحقیق
  • 1ـ2ـ6 پیشنهادهای کابردی
  • 2ـ2ـ6 پیشنهادهای پژوهشی
  • فهرست منابع و مأخذ
  • ضمایم و پیوستها
  • پی نوشتها

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 78

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





ارسال توسط زهرا
برچسب

بررسی عوامل موثر در کسب رضایت شغلی معلمان

 

پایان نامه رشته های علوم تربیتی و روانشناسی با موضوع بررسی عوامل موثر در کسب رضایت شغلی معلمان از دیدگاه معلمان ابتدائی شهرستان میاندوآب در سال تحصیلی 87- 88

پروژه پایانی رشته های علوم تربیتی و روان ناسی با موضوع بررسی عوامل موثر در کسب رضایت شغلی معلمان از دیدگاه معلمان ابتدائی شهرستان میاندوآب در سال تحصیلی 87- 88. دارای 5 فصل همراه با فصل تجزیه و تحلیل اطلاعات

چکیده: اهمیت ، تنوع وپیچیدگی وظائف شغل معلمی در نقشهای گوناگونیکه معلم به عهده می گیرد آشکار است، معلم از یک سو باید محتوا وروش های دانش زمان خودرا به نسل جوان منتقل نماید وآنان را آماده پذیرائی وکشف اندیشه های نو کند واز سوی دیگر باید رشد جسمی ، شناختی وعاطفی آموزندگان را به گونه ای رهبری کند که استقلال فکری ، مسئولیت اجتماعی ، قدرت ابتکار ، آزاد اندیشی ، خلاقیت ، دهها ... صفت مطلوب دیگر به صورت پایدار در کودکان به وجود آید. عصر حاضر را می توان عصر تحقیقات ، فن آوری وانفجار دانش واطلاعات دانست ، در این عصر معلمان بیشترین نقش را در انتخاب وانتقال عناصر فرهنگی ودست آوردهای علمی وفنی وتجارب بشری به نسل نو خاسته ایفا می کنند ، شاید به جرات بتوان گفت که یکی از بهترین وبرجسته ترین خطوط تحقیقاتی در ارتباط با آموزش وپرورش و پیشرفت وترقی آن ، پژوهش در زمینه ی شناخت عوامل موثر در ارتقاء انگیزش ورضایت شغلی معلمان باشد . لذا شایسته است جهت کارآمد ساختن نظام آموزش وپرورش و بالا بردن کارائی معلمان ، عوامل موثر در رضایت شغلی معلمان وارتقاء  منزلت اجتماعی آنان  بادقت نظر مورد تحقیق وپژوهش قرار گرفته ونتایج حاصله مد نظرسیاست گذاران تصمیم گیران نظام آموزشی قرار گیرد.

فهرست:

  • فصل اول : طرح تحقیق
  • موضوع تحقیق
  • تاریخچه موضوع تحقیق
  • بیان مسئله
  • اهداف پژوهش
  • فرضیه های تحقیق
  • روش تحقیق
  • جامعه آماری ، حجم نمونه
  • ابزار جمع آوری اطلاعات
  • روش اماری وتجزیه وتحلیل
  • اهمیت وضرورت مسئله
  • تعریف واژه ها و مفاهیم موضوع تحقیق
  • فصل دوم  :
  • مقدمه
  • مبانی نظری وتئوریهای رضایت
  • پیشینه تحقیقات پیرامون رضایت شغلی
  • نتایج عوامل موثر بر رضایت شغلی
  • فصل سوم :
  • روش تحقیق
  • جامعه آماری
  • ابزار جمع آوری اطلاعات
  • روش آماری تجزیه وتحلیل اطلاعات
  • فصل چهارم و پنجم :
  • تحلیل سوالات
  • فرضیه 1
  • فرضیه 2
  • فرضیه 3
  • فرضیه 4
  • فصل ششم :
  • جمع بندی یافته های پژوهش
  • نتیجه گیری کلی
  • پیشنهادات
  • فهرس منابع ومآخذ
  • ضمائم

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 77

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





ارسال توسط زهرا
برچسب

بررسی عملكرد دوره آموزش راهنمایی شهرستان میاندوآب

 

پایان نامه رشته های علوم تربیتی و روان شناسی بررسی عملكرد دوره آموزش راهنمایی شهرستان میاندوآب

پروژه پایانی رشته های علوم تربیتی و زوان شناسی با موضوع بررسی عملكرد دوره آموزش راهنمایی از سال 1378 الی 1383 شهرستان میاندوآب قابل ارئه در مقطه کارشناسی دارای فصل همراه با پرسش نامه و فهرست مطالب.

چکیده: ما در این تحقیق بر آن شدیم كه عملكرد دوره راهنمایی را در چندین سال قبل بررسی كرده و مشخص كنیم كه در چندین سال عملكرد چه سالهایی بهتر بوده و چه عواملی باعث شده كه عملكرد بهتر شود و عواملی كه باعث شده عملكرد بهتری را مشاهده نكنیم برای خود مشخص كرده و آن عوامل را از محیط حذف نماییم تا شاید روز بروز شاهد عملكردهای بهتری باشیم .

فهرست:

  • پیشگفتار
  • تقدیر و تشکر
  • فصل اول
  • (طرح تحقیق)
  • موضوع تحقیق
  • بیان تاریخچه مختصری از موضوع تحقیق
  • بیان مساله یا موضوع احساس شده
  • بیان اهداف تحقیق
  • اهداف كلی
  • اهداف جزئی
  • بیان فرضیه ها
  • روش تحقیق
  • شیوه نمونه گیری
  • روشهای آماری كار بستی
  • بیان اهمیت تحقیق
  • بیان محدودیتهای تحقیق
  • تعریف مفاهیم و ویژگیها
  • الف ) بررسی عملكرد
  • ب ) دوره راهنمایی
  • ج ) شهرستان میاندوآب
  • فصل دوم
  • (سابقه تحقیق)
  • الف شاخص های دانش آموزی
  •  آمار دانش آموزان مدارس دولتی
  •  آمار دانش آموزان دختر از كل دانش آموزان
  •  آمار دانش آموزان مدارس غیر انتفاعی
  •  آمار دانش آموزان روستایی از كل دانش آموزان
  •  پوشش تحصیلی دانش آموزان  تا  ساله
  • ب ) شاخصهای فضای آموزشی
  • تعداد آموزشگاههای غیر انتفاعی
  • تعداد ساختمان مدارس
  • ضریب بهره برداری از ساختمان
  • تعداد اتاق درس
  • مدیر ( مرد و زن )
  • معاون ( مرد و زن )
  •  درصد زنان شاغل ( معلمان ، مدیران و معاونان )
  •  نسبت دانش آموزان به معلم در مدارس دولتی
  • د ) شاخص های كارایی
  • پایه دوم راهنمایی
  •  نرخ تكرار
  •  نرخ ترك تحصیل
  • پایه دوم راهنمایی
  •  درصد قبولی
  •  آمار گذر دانش آموزان
  • دانش آموزان دختر و پسر
  •  نرخ ماندگاری
  •  میانگین طول تحصیل
  •  نسبت اتلاف
  •  ضریب كارایی
  • فصل سوم
  • (روش تحقیق)
  • روش تحقیق
  • جامعه مورد مطالعه
  • شیوه نمونه گیری
  • ابزار جمع آوری اطلاعات
  • روشهای آماری به كار گرفته شده
  • فصل چهارم
  • (بیان نتایج)
  • منابع و مآخذ
  • پیوستها و ضمائم

...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 86

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید





ارسال توسط زهرا
آخرین مطالب